5 sytuacji, w których menedżerowie sobie nie radzą

5 sytuacji, w których menedżerowie sobie nie radzą

Prowadzenie zespołu to zadanie trudne i wymagające. Niejednokrotnie zmusza nas do podejmowania decyzji, które nie podobają się pracownikom. Wielu menadżerów nie jest przygotowana na różne sytuacje, które przytrafiają się podczas pracy. Jakie to sytuacje?

Spoufalanie się z zespołem

Czasami, kiedy atmosfera w zespole jest dosyć luźna, bardzo łatwo wpaść w pułapkę zbyt bliskich relacji z pracownikami. Niestety brak dystansu do podwładnych może spowodować, że stracą oni do menadżera szacunek. Może dojść do takich skrajności, że będą zbywać wymówkami polecenia przełożonego lub – co gorsza – wykorzystają poufne informacje, żeby ubiegać się o ulgi i korzyści. Odpowiednio dobrane szkolenia dla menedżerów mogą wyczulić na takie sytuacje. 

Trudna sytuacja w zespole a szkolenia dla menedżerów

Szkolenia dla menedżerów są koniecznością w każdej firmie. Dzięki nim można uchronić się przed podstawowymi błędami w zarządzaniu takimi jak nieprawidłowe delegowanie zadań. Brak wyznaczenia konkretnej i kompetentnej osoby do wykonania zadania gwarantuje katastrofę. W przypadku już trudnej sytuacji szkolenia dla menadżerów pomogą wypracować strategie, które umożliwią naprawienie sytuacji.

Kolejne błędy w prowadzeniu

Innym częstym błędem menadżerów, który doprowadza do sytuacji, w której szef przestaje sobie radzić, jest zaniedbanie szkolenia pracowników. Wiele frustracji pojawia się w momencie, kiedy pracownik ma do wykonania proste (z perspektywy menadżera) zadanie, ale ociąga się z nim, lub robi to niedbale. Przyczyną jest zła postawa albo brak umiejętności. Szkolenie sprawi, że pracownik poczuje się doceniony, a jednocześnie zdobędzie niezbędną wiedzę do dalszej pracy.

Nieumiejętność tworzenia zgranego zespołu powoduje, że pracownicy źle się czują i pracują mniej efektywnie. Napięta atmosfera przeszkadza w skupieniu i zniechęca do zaangażowania się w dobro firmy.

Szef, który uważa się za nieomylnego to koszmar pracownika. Pomysły i perspektywa podwładnego jest niezbędna do prawidłowego prowadzenia zespołu.