BiznesZakupy

Nagrody w programach lojalnościowych. Co zadowoli klienta?

0
Nagrody w programach lojalnościowych. Co zadowoli klienta?

W programach lojalnościowych chodzi o to, aby klient miał poczucie, że ta konkretna firma jest mu w stanie zaoferować więcej, niż pozostałe. Nie ma programu lojalnościowego bez benefitów, jednak nie zawsze muszą one być w takiej samej formie. Istnieje wiele sposobów nagradzania najbardziej aktywnych i zaangażowanych klientów.

Darmowe produkty jako nagrody w programie lojalnościowym

Ludzie lubią starać się o konkretne rzeczy. Ich zaangażowanie wzrasta, kiedy widzą namacalny przedmiot o właściwym zastosowaniu i określonej wartości. W programach lojalnościowych nagrody rzeczowe pojawiają się bardzo często. Nierzadko są wyeksponowane i każdy może je zobaczyć z bliska, co wywołuje u klienta większą chęć posiadania tego przedmiotu. Kluczowe jest jednak, aby nagrody rzeczowe odpowiadały preferencjom i potrzebom uczestników programu. W sklepie spożywczym mogą być to małe sprzęty AGD czy kosze produktowe, z kolei w biurze podróży lepiej sprawdzą się torby i walizki. 

Rabaty i zniżki

Za każdym razem, kiedy coś kupujemy, nasz budżet się pomniejsza. Oznacza to, że coś tracimy, oczywiście też zyskujemy. Dla wielu klientów czynnikiem warunkującym zakup jest cena. Powinno być jak najtaniej, ale również na odpowiednim poziomie jakościowym. U takich klientów skutecznie działają zniżki i rabaty. Program lojalnościowy bazujący na takich benefitach pomoże w uświadamianiu klientów, że otrzymują oni od firmy szansę na oszczędności. Robiąc zakupy w danym sklepie, wydają mniej, niż u konkurencji. Działa to nie tylko przy stałych rabatach, ale i przy nagrodach w postaci zniżek. Klient zbiera punkty, aby otrzymać rabat i tym samym za kolejne zakupy zapłacić mniej.

Udogodnienia i lepsze warunki dla klienta w programie lojalnościowym

Takie korzyści najlepiej sprawdzają się w programach lojalnościowych organizowanych przez hotele, restauracje czy inne firmy usługowe. Podstawowym założeniem jest poprawa obsługi klienta i otoczenie go lepszą opieką, a także poczucie przez niego wyjątkowości. Stali klienci mogą mieć dostęp do pokoi o wyższym standardzie lub też możliwość wcześniejszego zameldowania się w hotelu. W restauracji mogą skorzystać ze specjalnej karty szefa kuchni, z kolei w salonie kosmetycznym z wcześniejszej rezerwacji nawet na kilka miesięcy do przodu.

Efekt zaskoczenia w programie lojalnościowym, czyli nagroda niespodzianka

Nie zawsze wszystko musisz zdradzać swoim klientom. Jeszcze bardziej cieszą nagrody niespodzianki, które otrzymujemy, zupełnie się tego nie spodziewając. W programach lojalnościowych firmy stosunkowo często wykorzystują ten efekt zaskoczenia. Nagrody niespodzianki są dodatkowymi benefitami wykorzystywanymi w strategii marketingowej. Mogą być to drobne upominki do każdego zakupu, a także darmowy deser w dniu urodzin. Klienci doceniają takie miłe gesty, dzięki czemu są zadowoleni i chętnie wracają po więcej.

Nagrody rzeczowe, zniżki i rabaty, nagrody niespodzianki i dodatkowe udogodnienia – wszystko to możesz wykorzystać do stworzenia swojego programu lojalnościowego, który zapewni lojalność Twoich klientów. Pamiętaj, że nagroda musi być dla klienta atrakcyjna – wzbudzać w nim chęć jej posiadania. Więcej na temat doboru nagród w programie lojalnościowym przeczytasz w artykule Czym się kierować przy wyborze nagród w programie lojalnościowym stworzonym przez twórcę platformy Loyalty Starter.  

Nagrody w programach lojalnościowych. Co zadowoli klienta?

Previous article

Jak biżuteria pasuje do jesiennej i zimowej odzieży?

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Biznes