{"id":855,"date":"2022-10-19T08:20:21","date_gmt":"2022-10-19T08:20:21","guid":{"rendered":"http:\/\/kalinajanowska.pl\/?p=855"},"modified":"2022-10-19T08:20:22","modified_gmt":"2022-10-19T08:20:22","slug":"nagrody-w-programach-lojalnosciowych-co-zadowoli-klienta-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kalinajanowska.pl\/nagrody-w-programach-lojalnosciowych-co-zadowoli-klienta-2\/","title":{"rendered":"Nagrody w programach lojalno\u015bciowych. Co zadowoli klienta?"},"content":{"rendered":"

W programach lojalno\u015bciowych chodzi o to, aby klient mia\u0142 poczucie, \u017ce ta konkretna firma jest mu w stanie zaoferowa\u0107 wi\u0119cej, ni\u017c pozosta\u0142e. Nie ma programu lojalno\u015bciowego bez benefit\u00f3w, jednak nie zawsze musz\u0105 one by\u0107 w takiej samej formie. Istnieje wiele sposob\u00f3w nagradzania najbardziej aktywnych i zaanga\u017cowanych klient\u00f3w.<\/p>\n

Darmowe produkty jako nagrody w programie lojalno\u015bciowym<\/h2>\n

Ludzie lubi\u0105 stara\u0107 si\u0119 o konkretne rzeczy. Ich zaanga\u017cowanie wzrasta, kiedy widz\u0105 namacalny przedmiot o w\u0142a\u015bciwym zastosowaniu i okre\u015blonej warto\u015bci. W programach lojalno\u015bciowych <\/b>nagrody rzeczowe pojawiaj\u0105 si\u0119 bardzo cz\u0119sto. Nierzadko s\u0105 wyeksponowane i ka\u017cdy mo\u017ce je zobaczy\u0107 z bliska, co wywo\u0142uje u klienta wi\u0119ksz\u0105 ch\u0119\u0107 posiadania tego przedmiotu. Kluczowe jest jednak, aby nagrody rzeczowe odpowiada\u0142y preferencjom i potrzebom uczestnik\u00f3w programu. W sklepie spo\u017cywczym mog\u0105 by\u0107 to ma\u0142e sprz\u0119ty AGD czy kosze produktowe, z kolei w biurze podr\u00f3\u017cy lepiej sprawdz\u0105 si\u0119 torby i walizki.<\/p>\n

Rabaty i zni\u017cki<\/h2>\n

Za ka\u017cdym razem, kiedy co\u015b kupujemy, nasz bud\u017cet si\u0119 pomniejsza. Oznacza to, \u017ce co\u015b tracimy, oczywi\u015bcie te\u017c zyskujemy. Dla wielu klient\u00f3w czynnikiem warunkuj\u0105cym zakup jest cena. Powinno by\u0107 jak najtaniej, ale r\u00f3wnie\u017c na odpowiednim poziomie jako\u015bciowym. U takich klient\u00f3w skutecznie dzia\u0142aj\u0105 zni\u017cki i rabaty. Program lojalno\u015bciowy <\/b>bazuj\u0105cy na takich benefitach pomo\u017ce w u\u015bwiadamianiu klient\u00f3w, \u017ce otrzymuj\u0105 oni od firmy szans\u0119 na oszcz\u0119dno\u015bci. Robi\u0105c zakupy w danym sklepie, wydaj\u0105 mniej, ni\u017c u konkurencji. Dzia\u0142a to nie tylko przy sta\u0142ych rabatach, ale i przy nagrodach w postaci zni\u017cek. Klient zbiera punkty, aby otrzyma\u0107 rabat i tym samym za kolejne zakupy zap\u0142aci\u0107 mniej.<\/p>\n

Udogodnienia i lepsze warunki dla klienta w programie lojalno\u015bciowym<\/h2>\n

Takie korzy\u015bci najlepiej sprawdzaj\u0105 si\u0119 w programach lojalno\u015bciowych <\/b>organizowanych przez hotele, restauracje czy inne firmy us\u0142ugowe. Podstawowym za\u0142o\u017ceniem jest poprawa obs\u0142ugi klienta i otoczenie go lepsz\u0105 opiek\u0105, a tak\u017ce poczucie przez niego wyj\u0105tkowo\u015bci. Stali klienci mog\u0105 mie\u0107 dost\u0119p do pokoi o wy\u017cszym standardzie lub te\u017c mo\u017cliwo\u015b\u0107 wcze\u015bniejszego zameldowania si\u0119 w hotelu. W restauracji mog\u0105 skorzysta\u0107 ze specjalnej karty szefa kuchni, z kolei w salonie kosmetycznym z wcze\u015bniejszej rezerwacji nawet na kilka miesi\u0119cy do przodu.<\/p>\n

Efekt zaskoczenia w programie lojalno\u015bciowym, czyli nagroda niespodzianka<\/h2>\n

Nie zawsze wszystko musisz zdradza\u0107 swoim klientom. Jeszcze bardziej ciesz\u0105 nagrody niespodzianki, kt\u00f3re otrzymujemy, zupe\u0142nie si\u0119 tego nie spodziewaj\u0105c. W programach lojalno\u015bciowych <\/b>firmy stosunkowo cz\u0119sto wykorzystuj\u0105 ten efekt zaskoczenia. Nagrody niespodzianki s\u0105 dodatkowymi benefitami wykorzystywanymi w strategii marketingowej. Mog\u0105 by\u0107 to drobne upominki do ka\u017cdego zakupu, a tak\u017ce darmowy deser w dniu urodzin. Klienci doceniaj\u0105 takie mi\u0142e gesty, dzi\u0119ki czemu s\u0105 zadowoleni i ch\u0119tnie wracaj\u0105 po wi\u0119cej.<\/p>\n

Nagrody rzeczowe, zni\u017cki i rabaty, nagrody niespodzianki i dodatkowe udogodnienia \u2013 wszystko to mo\u017cesz wykorzysta\u0107 do stworzenia swojego programu lojalno\u015bciowego, <\/b>kt\u00f3ry zapewni lojalno\u015b\u0107 Twoich klient\u00f3w. Pami\u0119taj, \u017ce nagroda musi by\u0107 dla klienta atrakcyjna \u2013 wzbudza\u0107 w nim ch\u0119\u0107 jej posiadania. Wi\u0119cej na temat doboru nagr\u00f3d w programie lojalno\u015bciowym przeczytasz w artykule Czym si\u0119 kierowa\u0107 przy wyborze nagr\u00f3d w programie lojalno\u015bciowym<\/a> stworzonym przez tw\u00f3rc\u0119 platformy Loyalty Starter. <\/b>\u00a0<\/u><\/p>\n